Kunstig intelligens
XL-BYG ønsker at tiltrække og fastholde kunder i målgruppen 18-25 år. Mange virksomheder anvender kunstig intelligens til at forbedre kundeservice eller optimere processer, som dermed kan effektiviseres. På denne side bliver du præsenteret for den konkrete problemformulering vedrørende kunstig intelligens og kan se en række eksempler på hvordan andre virksomheder har anvendt kunstig intelligens.
Chatbots i Topdanmark
I denne film kan du se hvordan Topdanmark har brugt chatbots til at forbedre service overfor deres kunder. Filmen er produceret af Videncenter for digital handel.
Hvordan giver chatbots bedre service?
I denne film skal du høre Emil Jepsen, fra Ernst & Young, fortælle om, hvordan chatbots på flere måder kan forbedre service overfor kunden. Filmen er produceret af Viden om data.
Kunstig intelligens hos Frøken Kindrød
Frøken Kindrød er en tøjbutik i Haderslev. Under corona måtte de, som så mange andre butikker, finde nye måder at sælge deres varer. Et af de nye tiltag blev livesalg på Facebook. Butikken anvender kunstig intelligens til at holde styr på kundernes ordrer undervejs i livesalget. Hør mere om det i filmen her…
Du kan læse mere om casen her: Frøken Kindrød
Kunstig intelligens hos Cykelgear.dk
Ved Cykelgear.dk anvender de en lille softwarerobot, de kalder Lille Viking, til at håndtere kundernes webordrer. Den tjekker kundernes adresse, varens lagerstatus og holder kunder opdateret, hver gang der er nyt om ordren. Det kan fx være når ordren er pakket, eller når ordren er afsendt.
Fredag: Den store finale
Så er det blevet tid til den store konkurrence. I skal nu præsentere jeres arbejde for dommere fra det lokale erhvervsliv. Jeres arbejde skal præsenteres så godt som muligt og dommerne vil bedømme jer ud fra nogle faste kriterier.
Kommer du i finalen, så skal du dyste mod elever fra 5 andre skoler, foran et dommerpanel bestående af eksperter inden for digital handel, kunstig intelligens og virtual reality.
Værktøjskassen
For at udarbejde en løsning på problemformuleringen, så får du brug for at lave en række analyser – det man kan kalde “fagets værktøjer”. Du finder vejledninger og links til dem her.
Målgruppeanalyse: Målgruppeanalyse – vejledning
SWOT-analyse: Vejledning til SWOT-analyse
Den digitale kunderejse: https://www.ecomtrainer.dk/kunderejsen
Idégenerering: Idégenerering
Idégenerering med Padlet: Vejledning til Padlet
Vejledning til at bygge chatbot: Chatbot-vejledning Codelab
Vejledning til budgetopgaven: Vejledning til budgetopgaven
Hvad er STEM-kompetencer: STEM-kompetencer