Forsiden Brobygning EUD 10. klasse

Kære brobygger

Denne case er en forsmag på, hvad du kan forvente dig, hvis du vælger en erhvervsuddannelse på Campus Vejle. Casen tager udgangspunkt i de fag, du har på EUD og den arbejdsform, vi anvender på EUD-uddannelsen.

En erhvervsuddannelse er en uddannelse, der sigter målrettet mod, at du skal have et job i erhvervslivet. I hele skoleåret arbejder eleverne gruppevis med cases og problemstillinger, som handler om rigtige virksomheders udfordringer og problemer, og ofte er virksomhederne med til at vurdere og bedømme elevernes arbejde.

Rigtig god fornøjelse.

Venlig hilsen

Charlotte Witt, Uddannelseschef

Program for brobygning   Vejledning til undervisere Powerpoint til undervisere

Fag på EUD Business

På EUD GF2 afslutter du Dansk og Engelsk på C niveau. Du har desuden fag som Erhvervsøkonomi C, Afsætning C, Erhvervsinformatik C, Innovation C og Praktikpladssøgning.

Hvad lærer I?

I dette forløb kommer I til at arbejde med handel, som er en fagretning på EUD. I vil på forhånd kende en del af opgaverne, men ligesom på en rigtig arbejdsplads, så vil nye opgaver dukke op. I kommer til at løbe stærkt for jeres chef, hvis jeres team skal være klar til at præsentere jeres gode ideer til chefen i overmorgen. 

Målet er, at I skal…

  • Udvikle et fagsprog inden for handel 
  • Træne brainstorm teknik 
  • Indhente priser og bruge dem i beregninger 
  • Udarbejde markedsføring 

FAQ

Hvad går brobygningsopgaverne ud på?

I skal arbejde sammen som et team for at udvikle et koncept for aktiviteter i Vejle tre uger fra nu. Der er både faste opgaver, og dertil vil der opstå nye opgaver undervejs, som kan gøre opgaven mere kompliceret, men også mere spændende.  

Hvad er et benspænd?

Et benspænd betyder, at noget spænder ben, for det man er i gang med. I denne opgave er et benspænd en ekstra opgave, som kan have betydning for dine øvrige opgaver, og som måske betyder, at du skal tilbage og foretage en ny beregning eller at en opgave, som du troede du vidste, hvordan du løste, skal løses på en anden måde. Selvom det lyder træls, så er det faktisk meget realistisk for den måde, som projektarbejde foregår på. 

Hvordan bliver jeres arbejde vurderet?

Underviserne vil løbende bedømme jeres arbejde og de opgaver, som I løser. I sidste modul skal I præsentere jeres arbejde med underviseren og de øvrige elever. I dette modul vurderer underviseren jeres arbejde, som om hun var chef. Er hun mon tilfreds med jeres indsats, og kan hun lide jeres ideer? 

Ramme for projektet
  • I har 3 uger, før I skal være klar til afvikle jeres aktiviteter på Rådhuspladsen.  
  • I har et budget på 40.000 kr. til alle omkostninger. 
  • I er de personer, der er i gruppen til at udføre alle opgaver. 
  • I har i alt 7 moduler = 7 x 90 minutter til at gøre jeres forslag klar. 
  • Jeres forslag skal indeholde mindst 1, men gerne flere aktiviteter.
  • I skal udarbejde et realistisk budget.  
Faste opgaver
  • I skal finde på et samlet koncept/ide til, hvad der skal ske på Rådhus torvet. 
  • I skal udarbejde en realistisk tidsplan, der viser hvor lang tid, I har til at udføre de enkelte opgaver, som skal klares i løbet af de tre uger. 

Hvordan er det at være EUD elev på Campus Vejle?

Mød Kathrine og Nanna som fortæller om, hvordan det er at være elev på EUD Business på Campus Vejle.

De giver dig bl.a. svar på, hvad er det bedste ved EUD Business? Hvordan er undervisningen? og hvordan bliver man modtaget på Campus Vejle?

Evaluering

Vi vil rigtigt gerne høre om din oplevelse af brobygningsforløbet, så vi kan forbedre det yderligere. Derfor vil vi gerne have dig til at besvare spørgeskemaet til evaluering af forløbet. Det finder du ved et trykke på knappen “Spørgeskema til evaluering”.

Spørgeskema til evaluering